U Kongresnom centru Forum održana je konferencija Hrvatska poljoprivreda 2030.

67
pogledi
Održana je treća po redu konferencija u organizaciji Poslovnog dnevnika na temu ‘Hrvatska poljoprivreda 2030.’  u sklopu projekta Snaga hrvatske hrane.

U utorak 26. siječnja u zagrebačkom Kongresnom centru Forum održana je treća po redu konferencija u organizaciji Poslovnog dnevnika na temu ‘Hrvatska poljoprivreda 2030.’  u sklopu projekta Snaga hrvatske hrane. S obzirom na ključnu ulogu koju bi u gospodarskom i ekonomskom razvoju te izlasku iz recesije zbog iznimnog potencijala mogao igrati prehrambeni i poljoprivredni sektor, vitalnim zadatkom smatra se detaljnije informiranje o problematici koja usporava plasman izvornih hrvatskih proizvoda na inozemno tržište kao i njihov opticaj na domaćem terenu.

Konferenciju je otvorio glavni urednik Poslovnog dnevnika Mislav Šimatović, a zatim su uslijedile prezentacije, dvije panel rasprave, radionica na temu brendiranja i zaključno predstavljanje novog portala AGRO BIZ koje je vodio Miroslav Kuskunović.

Fundamentalna prepreka širenju i rastu prehrambene i prerađivačke industrije jest nedostatak kvalitetnih riješenja koja bi nas učinila konkurentnijim na inozemnom tržištu u usporedbi sa susjednim državama čiji izvoz doseže sve veće razine na statističkoj ljestvici, dok se kod nas nažalost jednako događa s pretjeranim uvozom, što ukazuje na visoki stupanj ovisnosti koja nije pozitivan pokazatelj samodostatnosti države, posebice u mliječno-mesnom sektoru. Hrvatska nedovoljno iskorištava relativno velike potencijale, stoga je svrha edukativnih predavanja i prezentacija cirkulacija znanja i generiranje marketinških ideja za poticanje i unaprijeđenje domaćeg poduzetništva.

Kroz zanimljive prezentacije i panel diskusije posjetiocima je prezentirana vizija bliske budućnosti hrvatske poljoprivrede kakva bi se mogla realizirati u razdoblju do 2030. godine te koja bi, između ostalog, trebala uključivati i regularniju upotrebu robotike u agrarnom sektoru. Primarna tehnika za podizanje konkurentnosti mogla bi se skrivati u pravilnom brendiranju domaćih proizvoda te podizanju prepoznatljivosti i izvan granica Hrvatske.  Po uzoru na poznata svjetska poduzeća i naši bi se produkti trebali oslanjati na kvalitetu i jedinstvenost koju Hrvatska itekako može ponuditi te iznositi autentičan pridjevak svojstven isključivo domaćoj proizvodnji.

Na konferenciji se također teoretiziralo o problemu koji nedovoljna regulacija plagijariziranja može predstavljati poduzetnicima, obrtnicima i vlasnicima OPG-ova pri dugoročnom opstanku na domaćem tržištu , pri čemu se osim kršenja autorstva šteta nanosi i proliferacijom neautentičnih proizvoda po povoljnijim cijenama. Kopije izvornih proizvoda velikom pristupačnošcu stvaraju opasnu konkurentnost zbog koje, da bi se s njom nosili, sami proizvođači moraju snižavati vlastitu kvalitetu kako bi dosegnuli cjenovnu prihvatljivost.

Usprkos komplikacijama do kojih često dolazi pri implementaciji izvornih proizvoda na inozemna tržišta poput mukotrpne nabavke svih potrebnih certifikata i dozvola od stranih država, hrvatsku prehrambenu i prerađivačku industriju uz pomoć EU fondova, nekoliko uspješnih strateških poteza i artikulaciju marktinških ideja moguće je na efikasan način izvesti iz stanja stagnacije i dovesti do zasluženog proboja. Da agrarni sektor iščekuje zaista svijetlu budućnost, složili su se svi sudionici panel rasprave, napominjući kako bi združivanje poljoprivrednika moglo pozitivno utjecati na skoriji progres.  Da Hrvatska može i hoće potvrdio je i jedan od sudionika panel rasprave Ivan Veselić, vlasnik OPG-a i najbolji mladi poljoprivrednik za 2015.godinu čiji eko džemovi vec neko vrijeme pune police DM drogerija  i čiji uspijeh jasno budi optimizam u cijelokupnoj prehrambenoj industriji, ukazujući kako uz sustavni rad, malo volje i truda možemo lako napraviti taj važni korak naprijed.

Kako ne bi sve ostalo samo na riječima, posjetioci su imali priliku sudjelovati u kreativnoj radionici Karla Stojčevića iz Red pointa, gdje su mogli usvojiti osnove brand strategije i ključne stavke za izdvajanje uspješnih proizvoda iz mora prosječnih falsifikata. Razlike između prodaje i marketinga, proizvoda, reklamnog slogana i vječne ideologije na kojoj se trajno zasniva brand, male tajne potrošačkih navika i esencijalnih želja te osnovni elementi analize tržišta i upoznavanja klijenata samo su neki od koraka kroz koje su vlasnici OPG-ova, poduzetnici i marketinški stručnjaci besplatno mogli naučiti upotrebljavati posebne alate prema kojima djeluju globalne kompanije.  Upravo činjenica da je rvatska mala država jest ono što joj pridaje toliku vrijednost, buduci da su ekonomski zakoni univerzalni i uvijek ce jednako vrijediti – visoko se cijeni baš ono čea malo ima, stoa su rvati u prednosti pred svim vecim nacijama jer su u moucnosti ponuditi svijetu nešto rijetko i jedinstveno. A na tome se brand gradi. „Brand je pogled na svijet i pomaže u kreiranju dodatne vrijednosti, a njegova trajnost je puno dulja od trajanja proizvoda“, lekcija je koju je polaznike naučio Karlo Stojčevic.

Identifikacija kritičnih aspekata i slabih točki hrvatskog gospodarstva jedina može doprinijeti fokusiranju na najrelevantnije poteškoće i njihovom postupnom riješavanju , a organizacija projekata koji se baziraju na najaktualnijim suvremenim tehnikama i alatima za svojevrsno educiranje i osposobljavanje kontinuirano i aktivno sudjeluje u podizanju svijesti o brojnim mogućnostima u poslovnom svijetu.