Hrvati su za blagdane kupovali više nego posljednjih godina

11
pogledi
pixabay.com
Za protekle uskrsne blagdane građani su potrošli 10 posto više u odnosu na 2016. godinu. Ove je godine skromnija košarica iznosila oko 560, a bogatija 1,530 kuna od Velikog petka do Uskrsnog ponedjeljka, izvještava HGK.

Glavne namirnice kojima Hrvati pune uskršnji stol su riba i meso, dok su luksuzni proizvodi poput slatkiša, grickalica i pića dobra koja se neće pronaći u skromnijim potrošačkim košaricama stanovnika. Planirani porast blagdanske potrošnje raste sukladno vodećim tržišnim trendovima, stoji u priopćenju HGK.

Za protekle uskrsne blagdane građani su potrošili oko 10 posto više nego u istom razdoblju 2016. godine. Prema podacima Porezne uprave, potrošnja u razdoblju od 21. do 27. ožujka iznosila je 1.731 milijardu kuna, a broj izdanih računa u fiskalizaciji u djelatnosti trgovine na malo bio je 21.2 milijuna. U 2016. u istom razdoblju potrošeno je 1.565 milijardi kuna, a izdano je 20.5 milijuna računa“, istaknula je direktorica Sektora trgovine HGK Ema Culi komentirajući ovogodišnju uskrsnu potrošnju, napomenuvši da podaci iz 2018. nisu usporedivi s prošlom godinom jer je Veliki tjedan u 2018. godini bio u ožujku, a 2017. godine u travnju.

„Valja spomenuti da fiskalizacijom nisu obuhvaćene tržnice na kojima se tradicionalno kupuju artikli koji ulaze u uskrsnu potrošnju“, naglasila je Culi.

Ovogodišnje skromnije potrošačke blagdanske košarice iznosile su za četveročlanu obitelj oko 560 kuna, srednje oko 1.020 kuna i bogate 1.530 kuna, priopćavaju iz HGK. Ove godine je vrijednost košarice bila nešto viša s obzirom na oscilacije cijena mesa, povrća i voća te mlijeka, jaja i sira.

Ono što svakako veseli jest da se 80 posto građana obuhvaćenih istraživanjem izjasnilo kako će pri kupovini namirnica paziti da kupuju hranu hrvatskog porijekla jer su svjesni da tako podržavaju domaće proizvođače i gospodarstvo“, izjavila je Culi, komentirajući istraživanje koje je HGK provela na 1.000 ispitanika.

Planirani porast blagdanske potrošnje poklapa se s generalnim trendovima u trgovini na malo koja raste već 42 mjeseca za redom. Prosječni rast u 2017. iznosio je na godišnjoj razini 4,7 posto što je odraz povećanja pouzdanja potrošača, dobre turističke sezone, porezne reforme, povećanja plaća i dobrih makro ekonomskih pokazatelja. U prva dva mjeseca ove godine realan je promet u trgovini na malo bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 3,6 posto veći u odnosu na isto razdoblje 2017. godine.