VIDEO: Heinekenov marketinški propust ‘Nekad je svijetlije bolje’ ražestila svijet zbog rasizma

12
pogledi
http://metro.co.uk
Heineken je u ponedjeljak navečer povukao reklamu  »Nekad je svjetlije bolje« , nakon što su se počeli gomilati bijesni komentari s Facebooka i Twittera. Svijet je ocijenio pokušaj marketinške kampanje kao ekstremno rasističan.

Heinekenov američki glasnogovrnik Bjorn Trowery osigurava javnost kako uvreda nije bila namijenjena nikakvim nacionalnim manjinama, dodajući da je pivski brand oduvijek uspješno navigirao senzitivnim problemima i redovno održavao senzibilitet prema ženama, gay parovima i klimatskim promjenama.

Međutim, ova kobna greška mogla bi HEINEY-a stajati mnoštva pratitelja i potrošača. HEINY je odgovorio na optužbe u ponedjeljak navečer zaustavljanjem TV objava i brisanjem reklame s Interneta.

Reklama prikazuje konobara koji odguruje bocu Heineken Lighta djevojci na kraju šanka. Boca prolazi kraj nekoliko crnaca prije nego se u konačnici zaustavlja kod žene blage puti. Video je izazvao paniku na društvenim platformama.

Među prvima koji su burno reagirali i potpalili diskusiju na društvenim mrežama, možemo navesti i komentar hip-hop zvijezde The Rappera, koji je na svom Twitter profilu u nedjelju navečer objavio kako je reklama „ekstremno rasistička“.

Heinekenov marketinški tim nije izmakao ni opomenama svoje bivše stručnjakinje za komunikacije, Helen Ehrenhofer, koja pita: „Koji idioti su odobrili ovu reklamu? Otpustite tu osobu“.

Ovo je jedan u nizu velikih marketinških ‘failova’ koje odbrojavamo unazad nekoliko godina. Kako utječe na poduzeće kada vrag odnese šalu i koliki milijuni se gube na ‘back up’ planove i popravljanje krizne situacije osjetili su već Pepsi, Dove i H&M robna marka.Izgleda da veliki brandovi još nisu naučili da loše i neprovjerene dosjetke donose više štete. Ili mi nismo dovoljno humoristične nacije.