23/10/2017
HomeDuhovnostKako blagotvornim molitvama i djelima skratiti muke u Čistilištu

Kako blagotvornim molitvama i djelima skratiti muke u Čistilištu

Jedan od načina je umirući predano u volju Božju. To je junački čin koji je sličan smrti mučenika jer savršenim predanjem u volju Božju umirući se oslobađa ne samo od Pakla nego i od Čistilišta, makar je učinio puno grijeha.

Sveti Alfons Liguori o tome izjavljuje: “Tko umire predano Bogu daje drugima izvjesnost da je postao blažen”.

Sveti papa Pijo X je vjernicima podijelio potpuni oprost za čas smrti ako jednom u životu po volji u odabrani dan nakon cjelovite ispovjedi i dostojne svete Pričesti izmole molitvu: “Gospodine, moj Bože, već sada prihvaćam kako se svidi Tebi, svaku vrstu smrti, sve strahote, patnje i boli iz Tvoje ruke sa potpunim predanjem i spremnošću!” Ovdje se sjetimo izjave oca Pavla iz Molla o ženi koja je poginula u željezničkoj nesreći. On dalje govori: “Da se ne bi ostalo dugo u Čistilištu dobro je potpuno se predati u volju Božju u smrtnom času.”

Nadalje, ako teški bolesnik dostojno primi bolesničko pomazanje može izbjeći Čistilište. Sakrament bolesničkog pomazanja ima osobitu božansku snagu za dušu i tijelo. Sveto pomazanje otklanja zapreke koje smetaju dušu da uđe u Nebo. Sveti Božji tvrde da sveto ulje daje duši istu čistoću kao sveto krštenje. Tako sveti Egbert, nadbiskup Yorka, koji je živio u VIII stoljeću govori: “Duša onog koji je primio sveto ulje postaje nakon smrti tako čista kao ona djeteta koje umre nakon krštenja.”

Tridentinski Sabor izjavljuje da se bolesničkom pomasti “opraštaju preostali grijesi, otpuštaju vremenite kazne za grijehe i opraštaju laki grijesi.” Sveti Toma Akvinski kaže: “Nakon bolesničkog pomazanja ne ostaje u čovjeku ništa što bi dušu moglo spriječiti pri izlasku iz tijela u njezinoj težnji za blaženstvom”. Bolesničko pomazanje ima još jedno blagotvorno djelovanje da bolesnik može ozdraviti. Sveti apostol Jakov o tome govori: “Gospodin će ga podići!” (Jak 5, 15)

Prilikom podjeljivanja sakramenta svećenik bolesnika maže svetim uljem govoreći: “Ovim svetim Pomazanjem i svojim preblagim Milosrđem neka te Gospodin milošću Duha Svetoga pomogne. Neka te slobodna od grijeha spasi i milostivo pridigne” (Red bolesničkog pomazanja br. 76.).

Bolesničko pomazanje se ne smije odgađati za posljednji trenutak već treba biti pri punoj svijesti. Velika je odgovornost na rodbini bolesnika ako bolesnik umre bez svetih Sakramenata ili kada svećenika pozovu kada je bolesnik već u nesvijesti. Krivo je mišljenje da bolesničko pomazanje donosi smrt. Gospodin Isus Krist je ustanovio sakrament za bolesnike da im se pomogne duhovno i tjelesno. Stigmatizirana djevica Barbara Pfister govori kako se katoliku po sakramentu bolesničkog pomazanja podjeljuju Kristove zasluge na Križu i to one kad je trpio neizrecivu napuštenost.

Također, i nošenje škapulara Majke Božje karmelske pridonosi skraćenju boravka u Čistilištu!

Sveti Šimun Stock general Reda karmelićana neprekidno je molio zaštitu Majke Božje za svoj tada jako progonjeni Red. On je 16. srpnja 1251. godine u Cambridgeu u Engleskoj doživio ukazanje Majke Božje i primio poruku. Majka Božja mu je predala škapular i obećala da će onaj tko ga s poštovanjem nosi imati zaštitu u pogibeljima a nakon smrti skoro oslobođenje iz Čistilišta. Vjernički škapular se sastoji od dva komada tkanine povezane vrpcom. Jedna se tkanina nosi na prsima a druga na ledima. Po uzoru na karmelićansko odijelo škapulari su smeđe boje.

Karmelski škapular se jako proširio, osobito nakon godine 1322. kada se Majka Božja ukazala papi Ivanu XXII te dala obećanje da će nositelji škapulara imati olakšanje u Čistilištu. To je Papa proglasio 3. ožujka 1322. godine. Tko nosi ovaj škapular treba biti član bratstva naše drage Gospe od gore Karmela što se postiže primanjem škapulara po svećeniku i upisom u knjigu bratstva. Škapular se treba imati i po danu i po noći. Može se odložiti samo prilikom kupanja.

Isto tako, stupanjem u neki Misni savez također se skraćuje boravak u Čistilištu! Kod nas u Hrvatskoj je poznati Marijanski misni savez koji vode franjevci u Varaždinu.

Posebno svakodnevnim moljenjem 3 x Zdravo Marijo dobiva se sretna smrt. Molitva triju Zdravo Marija se odnosi na čašćenje moći, mudrosti i milosrđa Presvete Bogorodice. Ovu pobožnu vježbu objavila je Gospa preko svete Matilde uz obećanje sretne smrti ako se svaki dan do smrti moli.

Sveta Gertruda koja je bila suvremenica i prijateljica svete Matilde piše u svojim Objavama o svetoj Metildi sljedeće: “Kada je ova svetica pjevala Ave Maria uoči blagdana navještenja vidjela je iznenada tri zrake koje su zasvijetlile Srca Oca, Sina i Duha Svetoga i slijevale se u Srce Blažene Djevice Marije. Tada je čula riječi: ”Prema Moći Oca, Mudrosti Sina i Milosrdnoj ljubavi Duha Svetoga nema moći, mudrosti i milosrdne ljubavi koja bi bila sličnija od onih Djevice Marije”.

Papa Benedikt XV je Bratstvo triju Zdravo Marija podigao na čast Nadbratstva i podijelio brojne oproste. Od članova se traži da ujutro i navečer izmole tri puta Zdravo Marijo na čast triju velikih Gospinih odlika te ujutro da dodaju zaziv: “O Majko, očuvaj me ovog dana od smrtnoga grijeha!” a navečer: “O Majko, očuvaj me ove noći od smrtnoga grijeha!”

Nosioci “Čudotvorne medalje” primaju od Gospe brojne milosti!

Majka Božja ukazala se u Parizu 1830. godine redovnici svetoj Katarini Laboure i naložila da prema onom što je vidjela načini medaljicu. Gospa je obećala svoju žaštitu i brojne milosti onima koji čudotvornu medaljicu s poštovanjem nose. Svetac naših dana, mučenik i apostol Maksimilijan Kolbe postigao je sa čudesnim medaljicama mnoga obraćenja.

Molitve svete krunice korisno je moliti češće i za pokojne!

Sama Nebeska Majka naučila je svetog Dominika da moli petnaest otajstva svete krunice. Po toj molitvi je sveti Dominik postigao obraćenje krivovjeraca po Europi. Kristovi Namjesnici su brojnim pismima poticali vjernike na čašćenje Majke Božje moljenjem krunice. Sveti papa Pijo V zajedno sa kršćanskim pukom je molitvom svete krunice izmolio pobjedu kršćanske mornarice nad Turcima kod Lepanta 7. listopada 1571.godine. U brojnim ukazanjima Majka Božja preporučuje moljenje svete krunice.

Prikazivanje trideset uzastopnih svetih misa je najkorisnije za pokojne!

Evo kako je došlo do toga u svetoj Katoličkoj Crkvi. Sveti Malahije nadbiskup iz Armagha u Irskoj došao je u samostan Clairvaux i tu preminuo 2. studenog 1148. godine. Sveti Bernard koji je bio poglavar te opatije zapisao je sljedeće: “Kada je preminula sestra svetog Malahije prikazao je on za sestru svetu misu. Zatim je prošlo četrdeset dana u kojem vremenu nije mogao za nju prinositi svetu misu. Tada mu se pojavila iznenada pred crkvenim vratima u bijednom stanju i s izrazom molbe na licu. Ona se tužila da već četrdeset dana nije primila nikakve utjehe. Sljedećeg jutra je sveti Malahija prinio svetu misu za svoju sestru. Ona mu se ponovno pokazala pred vratima crkve u crnoj haljini, ali ne više u bijednom stanju kao prije. Ponovno je nadbiskup prinio svetu misu za svoju sestru. Skoro zatim vidio ju je ponovno stajala je u crkvi i nosila je svijetlu haljinu. Nakon što je svetac odslužio još više svetih misa i žarko se molio za njezino oslobođenje pojavila se pred njim iznenada u sjajnoj haljini neposredno pred svetohraništem okružena prosvijetljenim prilikama. Iz toga je svetac spoznao da je sada njegova sestra u Nebu”.

Gregorijanske mise su trideset svetih misa prikazanih za jednog pokojnika u trideset uzastopnih dana. Naziv imaju po papi Grguru Velikom koji je kao opat u opatiji svetog Andrije prikazao trideset dana uzastopce svetu misu za nekog monaha. Nakon isteka trideset dana javio se pokojni da je oslobođen iz Čistilišta. Uz tu praksu postojale su i gregorijanske mise sa sedam misa u sedam uzastopnih dana. Zatim šest svetih misa u čast Kristovih boli i to po jedna misa na čast nevino zarobljenog Isusa, nevino osuđenog Isusa, nevino izruganog Isusa, svetih rana – boli – napuštenosti i smrti, ukopa, te uskrsnuća i uzašašća Gospodina Isusa Krista. Tih šest misa može se najlakše dati odslužiti za jednog pokojnika. Netko može još za vrijeme života za sebe dati odslužiti te mise što je u svakom slučaju od velike duhovne koristi. Gregorijanske mise od trideset misa mogu se lakše dati služiti u samostanima gdje ima više svećenika.

Posebnu težinu naše molitve i dobročiniteljska djela dobiju približimo li ova saznanja drugima, stoga budimo odlučni u dijeljenju ovog članka.

> Kako blagotvornim molitvama i djelima skratiti muke u Čistilištu (2)

Izvor

Naslovna fotografija (ilustracija): nwcatholic.org

Veliki petak - spome
Kako blagotvornim mo

morin.vedran@gmail.com

Opće-informativni portal neovisnoga novinarstva

NO COMMENTS

Sorry, the comment form is closed at this time.